Interim-HR – kovan luokan apua ja osaamista tilapäiseen tarpeeseen
Onko yrityksessänne pohdinnassa mahdollisesti jokin seuraavista ongelmista;
- Lähtikö yrityksen HR-johtaja?
- Onko edessä fuusion jälkeinen integraatioprosessi tai muu poikkeuksellisen vaativa muutosprojekti?
- Kasvuyrityksen HR-strategian laatiminen ja käytännön toteutus?
Meillä on sinulle ratkaisu; Muutoksen suunnitteluun, toteutukseen ja läpivientiin auttaa Tuoconin interim-HR-johtaja.
Väliaikainen, kovan luokan osaamisella varustettu interim ammattilainen on erinomainen ratkaisu mm. edellä mainittuihin tilanteisiin.
Tilanteet joissa interim HR-johtajaa hyödynnetään, jakautuvat kahdenlaisiin tilanteeseen; äkilliseen tarpeeseen jossa väliaikaisesti korvataan organisaation käytöstä poistunutta/poistuvaa osaamista tai suunniteltuun tarpeeseen, joita ovat tiedossa olevat projektit ja yrityksen muutostilanteet..
Interim-palvelua voidaan käyttää monipuolisesti johtamistyön tai erityisasiantuntijuuden vuokraamiseen. Lue case-esimerkki, kuinka Swissport hyödynsi muutostilanteessa interim-palvelua talousjohtajan rooliin.
Nopeasti yhteyttä?
Soita Interim-palveluista meillä vastaavalle Jouni Saariselle, +358 50 5569041 tai voit ottaa yhteyttä myös sivun alareunasta löytyvällä lomakkeella.
Äkillinen tarve: HR-johtaja lähti
HR-johtaja on siirtynyt tai siirtyy lähipäivinä muualle syytä tai toisesta. Taustalla voi olla monta syytä, mutta jos tulee yllättäen, ei aikaa ole hukattavissa. Tilalle tarvitaan ammattilainen, joka kokemuksensa avulla erottaa oleellisen ja epäolennaisen, pääsee nopeasti tilanteen tasalle ja saa sen haltuun, siirtääkseen viestikapulan aikanaan vakituiselle johtajalle.
Suunniteltu tarve: HR-johtajaa tarvitaan fuusion läpivientiin tämän tilikauden aikana
Lähikuukausina tulossa on merkittävä fuusio, jollaisen läpiviennistä ei nykyisellä HR-organisaatiolla ole kokemusta, tai johdolla ei yksinkertaisesti ole riittävää aikaresurssia. Tarvitaan kykyä viedä vaativa ja raskas muutosprojekti maaliin. Muutoksen jälkeen tilanne stabiloituu, ja on aikaa kiittää yhteisestä matkasta ja toivottaa tulevaisuuteen menestystä kaikille osapuolille.
UKK – Usein Kysytyt Kysymykset INTERIM HR-johtajasta
K: Kuinka pitkäksi aikaa yhteistyö sovitaan?
V: Kesto vaihtelee hyvinkin paljon, tyypillinen projektin kesto vaihtelee viidestä kuukaudesta vuoteen. Tyypillisin 8,5 kuukautta.
K: Kuinka pian interim-HR voi aloittaa?
Tilanteesta riippuen heti tai seuraavan kolmen viikon aikana. Peukalosääntönä voisi pitää kolmea päivää sopimuksen syntymisestä.
K: Voiko interimin palkata vakituiseksi?
V: Tuocon Interim -palvelussa voi, sopimukseen määritellään ehdot rekrytoinnille toimeksiannon aikana/jälkeen.
K: Miten interim eroaa konsultista?
V: Erästä kokenutta interim-ammattilaista lainaten: ”Konsultti hankkii ja jäsentelee tietoa ja tekee ehdotuksia toimenpiteistä, interim on myös päätöksentekijä yrityksessä, tehtävälleen annetun mandaatin mukaisesti.”
K: Soveltuuko interim-palvelu vain talousrooleihin?
V: Interim on ratkaisu erilaisiin muutostilanteisiin liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla. Täältä löydät interim CFO-palvelumme.
K: Kuinka usein laskutus tapahtuu?
V: Kerran kuukaudessa, ellei toisin sovita.
K: Miten interim-HR:n osaaminen varmistetaan
V: Tuoconin interim-verkostoihin haetaan ehdokkaita, joilla on jo merkittävää kokemusta ja vahvat näytöt aiemmalta uraltaan. Kaikki ehdokkaat validoidaan strukturoidun haastattelumallin avulla ja näin muodostettua ehdokasprofiilia verrataan asiakkaan kanssa määriteltyyn tehtävän edellyttämään avainosaamiseen esittelyvaiheessa. Erikseen sovittaessa voidaan toteuttaa henkilöarviointi, kuten normaalissa rekrytointiprosessissakin.
Tuocon Oy lyhyt esittely
Tuocon on 2010 perustettu suorahaku- (headhunting), ulkoistus- (interim) ja outplacement-palveluita sekä johtamisen valmennuksia tarjoava henkilöstöpalvelualan yritys. Liikevaihtomme oli 2021 1,54 miljoonaa euroa ja toimimme valtakunnallisesti seitsemällä paikkakunnalla. Meillä on toimipisteet mm. Vantaalla ja Rovaniemellä, sekä Turussa ja Imatralla. Tunnetuin palvelumme on laatutakuulla varustettu suorahaku, joita teemme vuosittain reilusti toistasataa. Yrityksen toimitusjohtajana toimii Johanna Eskola. Yrityksen omistus on sataprosenttisesti suomalainen.
Tuoconin case-esittelyt ja referenssit löydät täältä.
Ota yhteyttä
Me olemme sinuun pian yhteydessä. Yhteydenotto menee Johanna Eskolalle ja Jouni Saariselle. Heistä jompikumpi on yhteydessä sinuun viimeistään seuraavana arkipäivänä.
Huom. Interim-ammattilainen! Ethän lähetä CV:tä tai muita henkilötietoja sähköpostitse, vaan GDPR-asetuksen mukaisesti tämän sivun kautta.
Johanna Eskola
Outplacement-palvelu
Huolehdi työnantajamielikuvasta ja lähtevistä osaajista.
Tutkimus- ja kehittämispalvelut
Kehitä toimintaa tiedolla.
Valmennus
Vahvista muutoskyvykkyyttä ja tiimejä.
Business coaching
Avaa toimintamahdollisuuksia ja laajenna näkökulmia.
Suorahakupalvelu
Löydä asiantuntijoita tai johtoa vaativiin tehtäviin.