Blogi

Ihmiset ylittämässä katua Helsingissä.

Blogi

Suorahaun avulla työnantajamielikuva näkyväksi

Hyvä työnantajamielikuva ei luonnollisesti ole itsestäänselvyys. Myöskään sen selvittäminen rekrytointien kannalta tavoitellulta kohderyhmältä ei onnistu ilman yksilötasoisen keskustelun käymistä. Jos työnantajamielikuvaa selvitetään vain nykyisiltä työntekijöiltä tai yrityksestä valmiiksi kiinnostuneilta henkilöiltä, saadaan selville ainoastaan kaunis ja kiiltävä osatotuus.

Suorahakuprosessi on mahdollisuus kirkastaa omaa uratarinaa

Tämän kertaisen blogini aiheena on suorahaun prosessiin kuuluva haastatteluvaihe ja siinä onnistuminen kandidaatin ja asiakkaan osalta. Erityisesti kandidaatin kannattaa ottaa koko hyöty irti haastatteluprosessista ammattilaisen kanssa riippumatta siitä, tuleeko juuri tässä prosessissa valituksi. Koen, että oma tehtäväni suorahakukonsulttina on olla mahdollistamassa tätä onnistumista. Haastatteluvaiheeseen päästäessä on käyty läpi suorahaun edeltävät vaiheet: haettavan henkilön profiili on tehty yhdessä asiakkaan […]

Myynti on vaikuttamista toiseen ihmiseen

Taitava myyjä mukauttaa omaa tyyliään asiakkaalle parhaiten sopivaksi. Toisinaan taustatiedot ovat vähäiset ja asiakkaan toiveista tulee tehdä nopeita johtopäätöksiä. Oman luontaisen tyylin tunteminen voi auttaa havainnoimaan myös asiakkaalle parhaiten toimivaa viestintätyyliä.

Parempaa päätöksentekoa

Parhaatkin päätöksentekijät sortuvat toisinaan ajattelun ja päätöksenteon virheisiin. Prosessin jalostamiseen on kuitenkin olemassa käytännön työkaluja.

Työnantajamielikuva on jokaisen yrityksen menestystekijä

Mutustellaanpa hieman, Wikipedia määrittelee työnantajan seuraavasti, ” Työnantaja on juridinen taho tai henkilö, joka solmii työsopimuksen työntekijän kanssa saadakseen tältä työsuorituksen.” Mielikuvan määritelmä kuuluu Wikipedian mukaan seuraavasti: ”Mielikuva on havainnon kaltainen elämys ja näköaivoalueen muodostama muistinvarainen ja siis mentaalinen representaatio, johon ei kuitenkaan liity mitään ulkoista ärsykettä, joka toimisi havainnon kohteena.” Työnantajamielikuva, havainnonkaltainen elämys yrityksestä, […]

Tuocon laajenee Pirkanmaalle ja Keski-Suomeen

Yli 10-vuotta ensiluokkaista asiakaskokemusta suorahakupalveluissa tarjonnut Tuocon toteuttaa uuden omistajan määrittelemää kasvustrategiaansa. Vuosi sitten maaliskuussa Opteam -menestystarinasta tunnetut Mika ja Johanna Eskola ostivat Tuoconin kasvattaakseen siitä ensin valtakunnallisen ja sitten kansainvälisen toimijan. Palvelutarjonta on laajentunut vuoden aikana ja tänään Tuocon toimii johdon ja HR:n strategisena kumppanina, kun kyse on henkilöstön kasvattamisesta, kehittämisestä tai sopeuttamisesta. Ensimmäiset […]

Yhteydenotto

Mikäli tahdot lisätietoja, olethan yhteydessä

Jyväskylä

Harri Jääskeläinen

+358 40 528 0056

Kaikki kaikki yhteystietomme